utorok 27. júla 2010

Rozhovor - Warxath 27.7. 2010




Na obzore sa objavil nový black metalový projekt menom Warxath. Toto dielo má na svedomí spevák kapely Ancestral Volkhves, Černorog. Preto som mu položil niekoľko otázok, aby nám Warxath predstavil.

Nazdar Černorog! Naposledy sme sa videli na koncerte v Banskej Bystrici, zmenilo sa niečo od vtedy?

Myslím, že nie.

Bol by som rád, keby si nám Warxath predstavil, z akej myšlienky a kedy vlastne vznikol a čo znamená názov Warxath?

Myšlienka Warxath sa vo mne rodila a vlastne stále rodí už dlhší čas. Prvé veci, ktoré sa teraz Tryzna prod. podujala vydať ako demo boli nahrané už dávno, koncom roku 2006. Takže povedzme, že to by mohol byť oficiálny začiatok Warxath. Myšlienkovo je Warxath absolútne neviazaný projekt. Čo na duši, to v hudbe a v textoch. Názov je iba značka. Neskrýva žiadne hlbšie myšlienkové pozadie. Možno trošku symboliky smerujúcej k F. Nietzschemu, ale to si nechám pre seba.

V týchto dňoch ti vyšlo prvé demo s názvom When Stars Belong To Fall, pod hlavičkou Tryzna Productions. O čom pojednáva toto demo, a akým smerom sa bude uberať tvoja ďalšia tvorba?

To demo sú moje prvé pokusy nahrať niečo úplne sám. Nevyužíval som na to samozrejme riadne štúdio, iba prostriedky, ktoré boli dostupné. Pravdupovediac som to nenahrával s tým, že by to malo byť v ucelenej forme a že by to niekedy malo výjsť ako demo. Skladby boli dlhší čas prezentované len prostredníctvom siete MySpace. Neskôr mi kamoši okolo Tryzna prod. navrhli, že by tomu bolo dobré dať oficiálnu podobu. Nuž, neprehovárali ma dlho. Skladby pojednávajú o témach výsostne osobných, preto som sa rozhodol nezverejňovať ani texty. Pocit pri ich vypočutí teda nechávam v individuálnej rovine. Ďalšia tvorba je iná, filozofickejšia, príbehovejšia, hudobne teraz tažko popísateľná.

Kedže je Warxath jednočlenným projektom, ako prebiehalo nahrávanie, nahrával si si všetko sám? Čo spolupráca s Tryzna production, nevyskytli sa žiadne problémy?

Veď tam toho až tak veľa nie je :) Všetko sám. Spolupráca s Tryzna production vznikla úplne spontánne, keďže ide o ľudí, s ktorými sa veľmi dobre poznám a s ktorými máme nadštandardné vzťahy už nejaký ten rôčik. Čiže problémy nie, nevyskytli sa.

Lyrická časť každej kapely, je jej dôležitou súčasťou, pretože je výpoveďou hudobníka, súhlasíš, alebo máš na to iný názor? Texty v kapele Ancestral Volkhves sa nesú v znamení pohanstva a duchovných hodnôt, ako je to s Warxathom, čo ťa inšpriovalo pri tvorbe tohto projektu?

Všetky texty, ktoré píšem majú jedného spoločného menovateľa a tým je život. V jednotlivých úsekoch tvorby si len prispôsobujem obrazy a vyberám konkrétne oblasti života, z ktorých námet čerpám. Samozrejme, texty sú pre mňa dôležitou súčasťou hudby. V konečnom dôsledku pri počúvaní výsledného diela asi rovnocennou s hudbou samotnou.

Nieje žiadnym tajomstvom, že si členom zoskupenia U.B.M.R circle, čo je vlastne zač tento spolok a za akým účelom vznikol? Patrí sem aj tvoj projekt Warxath, pokiaľ áno, aký je rozdiel medzi kapelou, ktorá je členom, a ktorá nie, zaujímate podľa tohto svoje postoje voči nim?

U.B.M.R. je spoločenstvo ľudí, kapiel, ktoré navzájom spolupracujú a rôznymi formami sa podporujú pri hudobnej produkcii. Ide o postupné skvalitňovanie black metalovej tvorby na Slovensku. Áno členom sa stal aj Warxath. Hlavný rozdiel medzi kapelami U.B.M.R. a tými ostatnými je ten, že jedny sú členmi U.B.M.R. a tie ostatné nie. Nemyslím si totiž, že by tento spolok mal byť nejakým kritériom pre robenie rozdielov, či už na strane poslucháča, alebo u nás samotných. Bolo by dosť scestné zaujímať na základe toho náš postoj voči iným kapelám. Navyše spolupracujeme s mnohými ľuďmi a kapelami aj mimo U.B.M.R.


Čo si predstavíš pod pojmom black metal? Dnes sa stal black metal komerčnejším ako to bolo kedysi, myslíš si, že je to pozitívum, alebo naopak?

V podstate už black metal málo čo počúvam. Nové kapely už človek nestačí sledovať, preto mám svojich zopár stálic a len sem-tam mi niečo nové rozvíri moje kľudné hladiny. Pod pojmom black metal som si idylicky predstavoval rôzne veci, keď som mal 17. Teraz je to pre mňa hudba. Nič viac, nič menej. Neviem, či v prípade black metalu je vhodné hovoriť o komercii a ak, tak ju treba jasne zadefinovať. Čo ešte komercia nie je a čo už áno. Potom sa môžeme baviť o tom, či je pre black metal prínosom, alebo naopak. Myslím si však, že tento žáner v súčasnosti trápia úplne iné veci.

Aké veci máš namysli? 

Adoruje sa štýl ako taký, nesleduje sa myšlienka. Skúsme pomyslene rozbiť modlu. Povedzme si, že black metal je mŕtvy! Väčšinou okolo teba ostane pobehovať zopár bezduchých schránok, ktoré svoj záujem v celej zmätenosti z toho, že ich niekto vyzliekol z trička Burzum a strhol nášivku Watain, najskôr upnú zas len na nejaký iný štýl.

Budúcnosť je vo hviezdach, ale plánuješ ostať sám, alebo by si chcel prizvať stálych členov?

Warxath je príliš osobný na to, aby som prizýval ďalších riadnych členov. Teda chcem tým povedať, že tvorba, či už myšlienková, alebo hudobná ostane stále na mne. Inak ponuky spraviť z Warxath riadnu kapelu, súcu hrávať aj naživo, mám od viacerých hudobníkov. Môžem však povedať, že doteraz som ja oslovil len dvoch ľudí. Spolupracoval som hlavne so Svarthenom z Karpathie a Robom z Infer. Uvidíme, ako sa naša spolupráca rozvinie do budúcnosti. Vôľa tu je, tak to snáď pretavíme do reality.

Ako posledná otázka na teba Černorog je, či nám prezradíš, čo plánuješ v pokračovaní projektu Warxath?

No priebežne popri svojich iných povinnostiach pripravujem debutový album.

Ďakujem, za rozhovor, veľa úspechov do života a nech bohovia stoja na tvojej strane, posledné čo by si chcel odkázať?

Žite!

Napísal: Goryvlad

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára