utorok 4. januára 2011

Gjallarhorn - Awakening (2009)


Ukrajinská black metalová scéna je jedna neprebádaná studňa, a tak i dnes som sa zoznámil s ďalšou neznámou z tejto krajiny. Gjallarhorn je jedna z kapiel s ktorou som doteraz nemal tú česť.
V roku 2009 vydali pod ukrajinským vydavateľstvom Vacula Productions svoj debutový album s názvom Awakening a ten práve teraz držím v ruke. Celková dĺžka tridsať minút je z môjho pohľadu menej na full album, no menej je však niekedy viac.

Na debutový počin je album Awakening dielo na veľmi slušnej úrovni. Ak by sme však mali hádať z ktorej krajiny Gjallarhorn pochádza, už podľa názvu by sme uvažovali o Nórsku. Po prehratí si celého albumu však nebude len názov kapely to jediné, čo vás bude ťahať ďaleko na sever. Už úvodné tóny piesne Na Schodach do Čertogu Mertvich mi pripomínajú rannú tvorbu Satyricon, či Immortal. Surový zvuk starej školy sa nezaprie ani v ďalších piesniach, ktoré nasledujú po klávesovom intre. Tretia pieseň Winterdemons mi priam evokuje Immortal a starú nórsku školu z 90tych rokov. Rýchle gitarové pasáže a počuteľná basgitara, to všetko zaobalené do surového zvuku a mrazivej atmosféry. Ten pravý špinavý zvuk sa rozľahne pri piesni Winternight, nieje však žiadnou kopírkou vyššie spomínaných kapiel, no priam nesie posolstvo black metalu zo Škandinávie.
Poslednou skladbou, ktorá uzatvára album je klávesové outro reprezentujúce celú atmosféru. V pozadí klavíru zúri snežná búrka a vy sa priam prechádzate touto zamrznutou krajinou. Žeby Nórsko? Skutočne, kebyže mi niekto nepovie odkiaľ táto kapela pochádza, tak som určite v tom, že sú severania. Ukrajinský black metal je moja srdcová záležitosť, som však rád, že počin Awakening znie tak odlišne.

Gjallarhorn si s týmto všetkým poradili veľmi dobre, prinášajú poslucháčovi nové skladby v oldschoolovej podobe, čo určite ocenia metalisti odchovaní práve na tomto štýle. Dnes som sa presvedčil, že ukrajinský underground vie ponúknuť zaujímavé kúsky a po debute Gjallarhornu mám chuť na ďalšie.

Hodnotenie: 78%

Napísal: Goryvlad

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára