pondelok 4. júla 2011

Rozhovor - Korium 4.7. 2011


Zdravím ťa Koronas, myslím že je zbytočné predstavovať kapelu Korium, keďže v slovenskom UG pôsobíš už od roku 2003. Moja prvá otázka, preto bude smerovať nato čo máš nové, v akom stave je kapela Korium.

Vo všeobecnosti môžem povedať, že KORIUM žije naďalej, skryté v tieni hustých borovíc, mimo ľudského sveta, po rokoch si len upevňuje svoju identitu a pokračuje vo svojej ceste.

Ako posledný materiál si vydal debutový album The Pendulum of Sorrow na MC v Suicide Taste Production a Hexencave Productions. Pôvodne mal však tento album vyjsť v Slava Satan Productions na CD. Môžeš nám priblížiť komplikácie v spojitosti s týmto vydaním?

Tento album vyšiel začiatkom Apríla 2011 u Slava Satan Prod., vydanie sa muselo v minulosti odložiť pre finančné problémy vydavateľa.

Ako prebiehalo nahrávanie debutového materiálu? Ako by si zhodnotil tento album, a čím sa podľa Teba odlišuje od staršej tvorby?

Album hodnotím samozrejme kladne, tak ako všetky nahrávky KORIUM. Myslím si, že tento album prirodzene zapadá do reťazca nahrávok KORIUM.

Produkčne si sa podieľal na hudbe celkom sám, nevyužiješ do budúcna pomoc v podobe hosťujúcich hudobníkov ako to bolo na deme Hradby Samoty?

Je to možné, ale neviem to povedať s istotou, a ani nad tým neuvažujem. KORIUM je jednočlenný projekt a to, či sa v ňom niekto objaví v pozícii session člena na nejakej nahrávke ukáže čas.

Vo videorozhovore na českom Mortem Zine si spomínal vzájomné splitko s kapelou Tundra, ktoré by sa malo realizovať do budúcnosti. Odvtedy ubehol nejaký ten čas, ako to vyzerá s týmto materiálom?

Tento split vyjde, keď na príde ten vhodný čas. Toto vydanie bude po realizácii ohlásené na stránkach labelu Slava Satan.

Začínal si ako priamočiary black metal v duchu ranných albumov Burzumu, postupne si obohacoval svoju hudbu o doomové prvky. Aké sú najväčšie (hudobné či mimohudobné) vplyvy na novú tvorbu? Kam sa posunie tvorba Koriumu v budúcnosti?

Myslím si, že inšpiračné vplyvy jednotlivých nahrávok sú zrejmé ľuďom, ktorí jednotlivé nahrávky poznajú. Na základe rozpracovaných nahrávok môžem povedať, že tvorba nebude mať nejaké výrazné posuny do budúcna. V dohľadnom čase chcem dokončiť demo s názvom “Skrze mráz“. Inšpiráciou k realizácii tejto nahrávky mi bola krása zimy, obdobne ako tomu bolo na prvom deme “Mrazivá noc prináša pokoj“. Inšpiračné zdroje KORIUM sú uzavretý kruh postupne sa opakujúcich tém, ktoré sú pre mňa natoľko zaujímavé, že ich nemám dôvod opúšťať.

Je o tebe známa v celku dosť veľká "posadnutosť" Čachtickým hradom, ktorý sa objavuje tématicky či už na tvojich stránkach alebo v tvojej hudbe. Nedá mi nespýtať sa čo hovoríš na filmové spracovanie Juraja Jakubiska tématiky Alžbety Báthoriovej vo filme Bathory?

Je pravdou, že ma toto miesto fascinuje už pekných pár rokov, ale nebudem sa o tom nejako rozpisovať, je to pre mňa dosť osobná záležitosť. Veľa chvíľ som na tomto Hrade a jeho okolí strávil, keď som žil v neďalekom Trenčíne a rovnako rád trávim, keď už vyše roka žijem priamo v Čachticiach.

Film Bathory som samozrejme videl, len niekoľkokrát na veľkom plátne a musím povedať, že je to veľmi pôsobivý film s úžasnými umeleckými vykresleniami. Čo však zostáva holým faktom je to, že je to len fantázia na míle vzdialená historickej skutočnosti plnej stoviek nevinných obetí.


Historické dedičstvo Slovenska v podobe veľkého množstva zámkov, kaštieľov, zrekonštruovaných hradov či zrúcanín nadchne nejedného turistického nadšenca. Okrem Čachtického hradu, ktoré z veľkého množstva týchto historických pamiatok si navštívil poprípade ťa nejakým spôsobom zaujali?

Celé Slovensko je nádherná krajina so skvelým duchom a peknými miestami.

Spýtam sa ťa v celku netradičnú otázku. Určite sleduješ slovenskú a českú scénu, jej vydania a s viacerými kapelami určite spolupracuješ. Preto ti určite nebude robiť problém niekoľkými vetami vyjadril svoj názor na tieto kapely, poprípade ich posledné albumy?

Možno ťa sklamem, ale českú či slovenskú tvorbu nijako zvlášť nesledujem a myslím, že ani o nič neprichádzam. Najnovší album MANIAC BUTCHER ma nijako nenadchol, čakal som od neho omnoho viac. Ale nedá mi podotknúť, že predchádzajúcu tvorbu tejto kapely milujem, album “Černá krev“ považujem za najlepší český black metalový album 90.rokov!!! Naopak album Mantras od MASTERS HAMMER je podľa mňa skvost, no a album od WARMARCH si myslím, že ani nepotrebuje nejaké slová chvály, je to fantastická nahrávka. Z daľších českých a slovenských kapiel mám rád EVIL, TEMNOHOR, SEMAI, francúzko-slovenský projekt OCCULTO MORTUALIA, niektoré vydania INFERNO a určite nemôžem zabudnúť aj na zaniknutých STRIGOR a BLUTEN.

Korium pôsobí na scéne ako som spomínal už sedem rokov. Za túto dobu sa objavilo väčšie množstvo kapiel, niektoré zanikli iné pretrvávajú dodnes. Aký je tvoj názor na slovenskú UG scénu, poprípade sa mi natíska otázka máme tu vôbec dáku scénu?

Myslím si, že neexistuje niečo ako slovenská black metalová či všeobecne metalová scéna, tak ako podľa mňa neexistujú scény v mnohých iných krajinách, ktoré ich v minulosti mali. Dnes je všetko až príliš strojené a umelé, preto o nejakej scéne nedokážem uvažovať. Čo ma zo slovenského black metalového podzemia príjemne prekvapilo je zine MORBID ABOMINATIONS, listovať v ňom je ako “black metalový sen“.

Počas svojej existencie si odohral viacero koncertov, ako je na tom Korium v súčasnosti s koncertovaním?

Nijako, jednoducho KORIUM už v súčasnosti nekoncertuje.

Aké máš plány do budúcnosti? V minulosti si bol členom viacerých bočných projektov, plánuješ ešte niečo podobné?

Popri KORIUM bola jedine kapela MORANA mojím bočným projektom a tvorbou. V ostatných kapelách som figuroval čisto ako session člen pre dočasnú výpomoc.

V minulosti bolo súčasťou image Koriumu warpaint. Dnes sa prezentuješ v úplne inom svetle z akého dôvodu nastal posun?

K tejto otázke nemám čo povedať. Myslím si však, že je vskutku efektné, keď temné kapely používajú maľovanie, pokiaľ je prirodzeným doplnením nejakého myšlienkového základu, ktorý je posolstvom či inšpiračným zdrojom ich tvorby.

Sleduješ ešte dnešnú blackovú scénu? Ak áno, ktoré kapely by si vyzdvihol? Akú hudbu (metalovú či nemetalovú) okrem toho počúvaš?

Mojou najobľúbenejšou kapelou je už roky DARKTHRONE a éra ich štyroch albumov 1992-1995. Posledné obdobie som počúval najmä tieto nahrávky: VARATHRON – His Majesty At The Swamp, EXTINCTION (UK) - Down Below the Fog, FROSTGRAVE - Hymn of the Dead, UNHOLY – From The Shadows, VITSAUS - Sielunmessu. Mimo “gitarového“ metalu mám rád niektoré ambienty ako nahrali DARKNESS ENSHROUD, BEHERIT na albume H418ov21.C či Fenrizov projekt NEPTUNE TOWERS.

Vďaka za Tvoj čas a rozhovor

Ďakujem a nech sa darí.


Napísali: Draconis a Bultkrieg

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára