štvrtok 26. augusta 2010

Noc Besov - 21. 08. 2010


Na dvadsiateho prvého augusta bola naplánovaná akcia v Tirish pube v Banskej Bystrici s príznačným názvom „Noc Besov“, ktorá bola pod záštitou organizátora Stanislava s kapelami bezpochyby zaujímavými a pre moje uši rozhodne ešte neopočúvanými, čiže veľmi príjemná zmena na miestne pomery. Koncert sa niesol v duchu folk a black metalu, starých tradícií a podpory slovanskej kultúry, o čom textovo svedčili kapely Radgorath, Golden Age, Aeon Winds či Prarod.

Ako už je pri bystrických koncertoch v metalových, rockových či iných puboch zvykom, hrať sa začalo s meškaním hodinu a pol, ale celkovo to neubralo z môjho zážitku. Na štart sa postavila mladá kapela Radgorath z Česka, ktorá hrala kratšie ako ostatné celky a je škoda, že ľudí dokázali rozhýbať až ku koncu ich vystúpenia. Od nich sme počuli príjemný a ľahký klávesový folk metal v štýle Kivimetsän Druidi alebo Finntroll, ktorý nikoho neurazil svojou kvalitou, dokonca sme ho dostali zabalený v historickom šate s maľbami po tvári. Celkový dojem na začínajúcu kapelu bol pozitívny, z muzikantov nebol cítiť stres ani tréma. Uvidíme ako si vykryštalizuje svoju tvár a formu v budúcnosti.

Po pauze nastúpila folková smršť Prarod z Trenčína, ktorú som si masívne užil a keby ste tam boli tak pochopíte prečo Prarod hrali fakt hutnú muziku so silnými až thrashovými riffmi, našlapanými bicími a pri tom všetkom si dokázala udržať silné ústredné melódie a dobrú komunikáciu s publikom. Odozvy boli silné, osadenstvo sa nechávalo strhnúť do šialeného moshpitu pri každom zrýchlení bicích, ja sám som sa ocitol aj na zemi ale s úsmevom som sa vrhal hneď naspäť aby mi neušiel jediný tón tejto veľmi nádejne vyzerajúcej muziky. Prarod hrali značne dlhšie ako predchádzajúca kapela, dojem z nich bol veľmi silný a aj kombinácia thrash - folk mi zachutila sladkým spôsobom rovnako ako pesnička Medovina. Desať bodov pre Prarod!

Ďalšou formáciou boli Aeon winds, na prvý pohľad zaujímavo vyzerajúca zostava zložená z členov Karpathia, Concubia Nocte či Ancestral Volkhves. Black ambient v podaní Aeon winds ma prekvapil už len tým, že hrali v klube, tento žáner z veľkej väčšiny totiž obchádza koncerty a obľubuje akúsi anonymitu hudobníkov. S čistým štítom som si k tomuto vystúpeniu sadol a nasával atmosférické podanie chladu, noci a hviezd... Započúval som sa do strednotempej hudby s technickou hrou a trochu s neporozumením som vnímal odozvu publika, ktoré zrejme netušilo, že táto hudba už nie je príliš vhodná na moshpit... Absolútne mi ale vyrazilo dych, keď na pódium vyšiel Wolkogniv a spolu s Aeon winds odohrali Stronghold of Wotan Wolves od Karpathie - toto oživenie bolo pre mňa veľmi silným zážitkom, pretože Wolkogniv svoj spev podal s veľmi sugestívnym prejavom.

Na záver prišla mne ešte absolútne neznáma skupina Golden age. Hrali pohanský black metal, jednoduchý, priamočiary a so zrozumiteľným odkazom, príležitostne však spomalil a vyklenul sa do akustických pasáží. Pod pódiom už bol značne preriedený počet ľudí, predsa len čas pokročil o kúsok ďalej a kapela ponúkla svoju tvorbu už nie s takým nadšením ako Prarod alebo Radgorath. Česť tým, ktorí ešte mali silu po predchádzajúcich vystúpeniach stáť pod pódiom a krútiť vlasmi.

Dojem z akcie bol výborný, vydarená kombinácia interpretov, svoje okrem hudobníkov ponúkli aj Arkona.sk a Tryzna prod. Nakoniec sa v Tirish pube zišiel veľmi slušný počet fanúšikov takej aj onakej hudby, ale všetkých spájalo vedomie, že slovenská scéna má čo ponúknuť aj náročnému poslucháčovi v oblasti folk a black metalu. Tešíme sa na ďalšie podobne vydarené zážitky.

Napísal: Atro



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára