pondelok 13. septembra 2010

Rozhovor - Aeon Winds (13.9. 2010)




V prvom rade by som ťa rád pozdravil Svarthen a bol by som rád, keby si na úvod zhrnul históriu kapely Aeon Winds.

Aeon Winds vznikol ako môj jednočlenný projekt koncom roka 2007. V priebehu roku 2008 som nahral prvé demo, ktoré nedávno vyšlo v Tryzna Production. V roku 2009 sa pridal ku skupine Axoris na pozíciu bass gitary a gitary, s ktorým som nacvičil a nahral zatiaľ pripravovaný material na budúci album. V priebehu roku 2010 Aeon Winds začal koncertovať.

V súčastnosti Vám vyšlo Demo Aeon v Tryzna Production, mohol by si priblížiť jeho samotné nahrávanie a charakterizovať v krátkosti materiál?

Demo Aeon obsahuje osem skladieb z čoho je jedna skladba cover od skupiny The Cure - A Forest. Ide o to starú skladba z ich tretieho albumu, pre mna dosť osobná záležitosť. Čo sa týka vlastnej tvorby tak sa jedná o kombináciu ambientu a atmosferického metalu. Demo sa nahravalo v priebehu roka 2008 - 2009. Bol to dosť náročný a zdĺhavý proces, pretože sa vyskytli viaceré technické komplikácie, nuž ale napokom sa to podarilo úspešne dokončiť a demo uzrelo svetlo sveta tohto roku v Tryzna Production (http://www.myspace.com/tryznaproduction).

Po vypočutí dema ma zarazilo použitie automatu, ktorý neznie v samotnej nahrávke veľmi dobre, plánuješ využitie automatu aj do budúcnosti?

Nie do budúcnosti automatické bicie neplánujem. Automat som použil, preto lebo som nemal inú možnosť. Do budúcnosti bude už len živý bubeník, či v štúdiu alebo na koncertoch. Momentálne mi hosťuje na bicích Askold (Karpathia, Concubia Nocte).

Ako to vyzerá s ďalším Aeonom a kde ho plánuješ vydať?

Ďalší materiál bude debutový album, ktorý ešte nemá názov, ale kompozične je celý hotový a dokončuje sa. Na tomto materiali už nehrám sám, pretože počas jeho vzniku sa ku mne pripojil gitarista Axoris a už raz spominaný hosťujúci bubenik Askold. Materiál je opať dosť atmosferický a rôznorodý. Album by mal obsahovať deväť skladieb a opäť jednu cover verziu. V súčastnosti som v kontakte s jedným zahraničným labelom, tak sa uvidí ako sa situácia vyvine.

Aeon Winds predstavuje spojenie atmosferického metalu a ambientu, oproti tvojej domovskej kapely Karpathia je to úplne iný žánrový odklon. Už na samotnom deme som mal možnosť počuť, že sa snažíš žánrovo diferencovať. Čo môžme čakať do budúcnosti v súvislosti s ďalším materiálom Aeonu?

Áno, Aeon Winds a Karpathia su dve žánrovo diametrálne odlišné veci. Do Aeonu dávam veci, ktore by som si nevedel predstaviť v Karpathii, takže považovať Aeon za nasledovníka Karpathie by bolo nepresné. Okrem toho Aeon Winds nepovažujem za black metal.



Poďme na lyrickú stránku Aeonu, čo ťa ovplyvňuje pri písaní textov?

Čo sa tyka textovej stranky tak najčastejsie čerpám z abstraktných tém, vzťahu života a smrti, nadprirodzena či ľudských emócii. Su to témy vecí s ktorými žijeme každy deň ovplyvňuju nás a naše vnímanie okolitého sveta. Každý deň je iný príbeh a nesie nové udalosti, ktoré nás nútia sa zamyslieť.

Za pomerne krátku dobu si odohral viac koncertov či už na Slovensku ale aj v zahraničí. Zaujímalo by ma aké boli ohlasy na tieto koncerty či už na domácej pôde alebo v zahraničí.

Tak ohlasy su vždy rôznorodé ide o to či človek ide na koncert s tým, že si ide hudbu vypočuť alebo sa ožrať a robiť bordel. Tak za krátky čas sme odohrali zhruba šesť koncertov u nás a v zahraničí. Ohlasy boli pozitívne a sem tam negatívne.

Ako hodnotíš úroveň organizácie koncertov tu u nás a v zahraničí?

Tak domáce akcie majú častokrát drobné chybičky, v zahraničí to býva viacmenej lepšie zvládnuté. Tak odohral som čo to uz na Slovensku či už s Aeon Winds alebo Ancestral Volkhves a úroveň je takmer všade rovnaká vždy to padá na ozvučení alebo organizácii. Z tých lepších domácich akcií môžem spomenúť veľmi dobre zvládnutú akciu Noc Besov.

Čo sa týka tvojej koncertnej zostavy, plánuješ spolupracovať s týmito ľuďmi aj pri štúdiovom nahrávaní?

Tak stabilná zostava som ja a Axoris. Hostujúci hudobníci sú Askold - bicie (Karpathia, Concubia Nocte), Sladuban - Basa (Karpathia, Concubia Nocte), Namtar - gitara (ex-Imperium) a Gianna - klávesy (Depresy). Plánujem s touto zostavou nahrať aj mini EP v priebehu budúceho roka.

Všimol som si už niekoľkrát, že Aeon Winds je spájaný s pohanstvom, aký je tvoj vzťah k pohanstvu a pohansky ladenému black metalu?

No ide o veľmi milný názor. Aeon Winds nema nič spoločné s pohanstvom. Prekresťanské náboženstvá či už ide o slovanské či germánske pohanstvo rešpektujem, keďže ide o kultúrny a náboženský odkaz našich predkov. V dnešnej dobe sa z pohanstva stal bohužial veľký trend, tak ako to bolo v minulosti so satanizmom. Pohanstvo stratilo, z môjho subjektívneho pohľadu, svoju vážnosť, keďže sa stalo masovou záležitosťou, módnym trendom a jednotlivé kapely si ho upravujú podľa svojich predstáv. Z pohanských tradícii sa stala móda a takpovediac sa pohanstvo znesvätilo. Je to smutné, ale je to bohužial tak.

Na Slovensku sa v súčastnosti objavujú nové perspektívne kapely, sleduješ situáciu na domácej scéne?

Čo sa týka slovenskej scény, naformuloval by som odpoveď tak, že sa slovenská black metalová scéna ešte len vyvíja. Veľmi pozitívne hodnotím jej samotnú rôznorodosť cez klasický old school bm, symfonický bm, depressive, pagan, ambient bm, satanic až po žánrové kombinácie death/black a trash/black tu máme zastúpené všetko. Čo sa týka samotných kapiel zo Slovenska ma zaujímajú kapely z UBMR a pomimo nich Ancestral Volkhves, Infer, Depresy, Abstract, Misty Forest a to je myslím všetko. Nájdu sa ešte ďalšie veci, ale tak zhrnul som asi všetko podstatné pre mňa.

Keďže neexistuje zrejme žiadny webový rozhovor s tvojou domovskou kapelou Karpathia, nedá mi neopýtať sa čo nové sa chystá do budúcnosti.

No plánuje sa nahrávanie nového albumu, ktorý už bude riešený štúdiovo a rozbehli sme jeden myslim dosť velký a významný projekt, ktorý ak sa podarí dotiahnúť do konca dosť zviditelný slovensky black metal na celoeurópskej úrovni.

Ďakujem za rozhovor, posledné slová nechávam tebe.

Ďakujem aj ja za možnosť prezentovať Aeon Winds v Bes Zine a želám všetko dobré do budúcna.   

Napísal: Blutkrieg


Myspace

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára