streda 10. novembra 2010

Reaping Death Tour - 16.10. 2010


V tento deň bolo zamračené počasie a vo vzduchu bolo cítiť pach smrti, ktorý niesol so sebou Reaping Death Tour, ktorého zostava sa nám mala predstaviť v miestnom Tirish Pube. Európske turné kapiel Watain, Destroyer666 a Otargos mali dopĺňať bieloruský Apocryphal a domáce zoskupenie Proscribed. Tak vravel plagát a informácie z webu a my sme sa vybrali do klubu na šiestu hodinu, kedy bol plánovaný začiatok.

Bolo by prekvapením, keby koncert začal na čas, no keď sme sa dostavili do klubu, bolo nám oznámené, že koncert začne o pol ôsmej a kapely Proscribed a Apocryphal nevystúpia. Celkom škoda, keď už sme si zaplatili tých 10 eur, no nič sa nedá robiť. Reálny začiatok koncertu sa teda natiahol až na ôsmu hodinu večer, kedy si kapely konečne rozložili svoje rekvizity a nazvučili aparatúru.

Ako prví sa nám predstavili francúzsky Otargos, ktorých som mal možnosť počuť len z myspace, no hudba to nebola prevratná. Na pódium nastúpila štvorica pomaľovaných satanistov a show sa mohla začať. Hneď na úvod nás pohltil agresívny anti-humánny black metal. Po istej dobe sa mi hudba začala pozdávať no nazvučenie kapely na sympatiách nepridalo, takže môžem mať skreslený názor na ich výkon. Po prvej skladbe  mi ich riffy začínali pripomínať všetko možné black metalové čo som doteraz počul, jedna pieseň dokonca legendárny Freezing Moon od Mayhem. Pre svojich fanúšikov Otargos predviedli dobré predstavenie nového albumu No God, No Satan, no show v podobe výsmechu z biblie mi príde trochu gýčovitá.

Po krátkej pauze a odstránení rekvizít v podobe zástav, prišla na rad druhá kapely a tou boli legendárny black/trash metalisti z Austrálie Destroyer666. Riflové bundy s nášivkami a kožené nátepníky s ostňami, to všetko akoby čas uchoval a oni k nám prišli z 90-tych rokov. Je sympatické, že sa neriadia žiadnym trendom doby o čom svedčí aj ich energický black/trash metal.

Leader Warslut pozdravil Banskú Bystricu a Destroyer666 rozbehli svoj kolotoč. Počet fanúšikov rapídne vzrástol, pretože mnoho ľudí sem prišlo práve kvôli Destroyer666, čo som usúdil aj z ich výzoru. Kožené a riflové bundy plné nášiviek, ľudia čo vyrastali práve na tejto hudbe i tí, ktorí len nedávno objavili kúzlo tohto austrálskeho zoskupenia a medzi nimi aj ja. Výborné prevedenie tohto štýlu sa odzrkadlilo aj na ľuďoch, ktorý nadšene headbangovali a skandovali pri chytľavých refrénoch piesní. Výborný výhľad na kapelu sa mi naskytol, až keď som sa postavil na stôl, no keď zazneli prvé tóny piesne I Am The Wargod, neodolal som a vbehol som do davu v prednej rade. Atmosféra bola skvelá aj vďaka členom Destroyer666, ktorí pôsobili uvoľnene, sympaticky a netvárili sa ako žiadne superstar. Čo by som označil ako negatívum je fakt, že sa piesne zlievali do jedného celku a bolo ťažké ich identifikovať, pretože zvuk Tirish pubu je známy svojou jaskynnou akustikou. Ďalšou významnou skladbou, ktorú odohrali bola Sons Of Perdition z albumu Cold Steel...For An Iron Age. Musím však povedať, že zážitok z Destroyer666 bol skvelý a po tom čo odohrali playlist. ostali medzi ľuďmi, ako bežní "metalisti"

Nasledovala hviezda večera v podobe švédskych Watain, súčasnej hviezdy black metalu. Už len  prirovnanie „hviezda black metalu“ sa mi hnusí, no môj subjektívny názor na túto bandu nie je veľmi pozitívny. Aby ste si nemysleli že trpím predsudkami, tak len opomeniem vyjadrenie speváka Erika, že práve oni nastolili novú éru black metalu. Prejdem ale radšej k vystúpeniu kapely pre ktorú sem prišlo najviac fanúšikov.

Na pódiu sa objavili prasačie hlavy napichnuté na železné tyče, obrátené kríže a satanistická blasfémia mohla začať. Hneď v úvode sa na nás vyvalila slušná porcia dymu cez ktorú som len čiastočne rozoznával obrysy hudobníkov na pódiu, ktorí spustili ich black metalovú show. Musím povedať, že po hudobnej stránke sa žiadna revolúcia nekonala. Klasický black metal s dávkou surovosti a vzývania satana. Po čase sa na pódiu rozhoreli obrátené kríže a tak ako sa stupňovala atmosféra skalných fanúšikov, tak stúpla aj teplota v podniku. Ľudia sa zabávali a kapela hrala novinky zo svojho tohtoročného albumu Lawless Dakness, pričom im neprekážal ani ostrí zápach členov, ktorí mali na sebe niekoľkokrát prepotené kožené oblečenie. Myslím si, že ľudia, ktorí prišli práve kvôli tejto kapele určite neoľutovali.

V závere by som zhodnotil akciu ako oživenie Banskobystrického metalového podzemia a konečne ku nám zavítali aj zvučné mená. Jedinou záhadou pre mňa ostal fakt, že neodohrali dve kapely, čo ma naozaj mrzí, pretože toto sa nerobí!

Napísal: Goryvlad

1 komentár:

  1. Kdyby jen propocené, je to hlavně stará zaschlá krev, na kterou se kupí další dávky. Pěkně napsáno.

    OdpovedaťOdstrániť