piatok 3. septembra 2010

Rozhovor - Perterricrepus (3.9. 2010)





Okolo jedného z ambient/black metalových projektov Perterricrepus sa vznášla hmla tajomnosti a záhadných rečí o konci. Nedalo mi to, preto som sa rozhodol hovor s tvorcom tohto projektu, Karpatianusom urobiť rozhovor, aby tak uviedol všetko na správnu mieru. Naposledy...

Zdravím Ťa Karpatianus, v týchto upršaných dňoch musí byť atmosféra ako stvorená na skladanie ambient/black metalových skladieb, čo nového u teba a tvojho projektu Perterricrepus? Ako by si charakterizoval hudbu, ktorú tvoríš?

Zdravím. Tieto dni sú na leto pomerne chladné a sychravé ale aj napriek tomu ma hudobná múza nijako nekopla aby som niečo tvoril. Na gitare už hrávam pomenej, akosi ma hudba v poslednom čase nijako nenapĺňa.V projekte v podstate nie je nič nového. Síce som na bandzone a tiež myspace pridal jeden ambientový song a tiež jednu black metalovú skladbu, ktorú som nahral asi pred dvoma rokmi s názvom „Chapter of Destiny“ ale od toho momentu som nenahrával nič.Charakterizovať muziku ktorú tvorím. Skôr by som formuloval otázkou „ako by si charakterizoval hudbu, ktorú si tvoril“. Väčšinu skladieb, ktoré boli nahraté alebo zložené som zložil asi pred 6 rokmi. Od vtedy som nezložil skoro nič, čo by sa black metalu týkalo. Vtedy som bol silne ovplyvnený kapelami ako je Nargaroth, Burzum, Satanic Warmaster, číže by sa dalo povedať že šlo o atmosférický black metal.

Nedávno sa objavili zvesti o druhom radovom albume, ktorý by mal prísť niekedy v budúcom roku, čo je na tom pravdy?

Áno, tieto zvesti sú pravdivé. Chystám ďalší album a zároveň posledný album z dôvodov, ktoré som písal s predchádzajúcej otázke. Za tie roky som nezložil nič nové a k muzike nemám taký vzťah ani odhodlanie ako kedysi. To či príde budúci rok je veľmi optimistická prognóza. Ja sa nikam neponáhľam ani necítim záväzok to v dohľadnej dobe urobiť. A hlavne chcem urobiť túto bodku za mojim pôsobením v black metalovej scéne dôstojne.

Onedlho má vyjsť ambientové splitko s kapelami Igric a Karpathia, prečo práve spolupráca s týmito dvomi? Čo prináša táto spolupráca?

Pôvodná myšlienka tohto splitka prišla z mojej hlavy. Chystal som prerábku prvého dema s lepším zvukom. Ale s novým zvukom som nevytrovil atmosféru ako na prvom deme. Preto som urobil 2 ambientové songy a opýtal som sa mojich kolegov, ktorí tvoria ambient, či by neprispeli svojim talentom.

Split má vyjsť pod hlavičkou Tryzna productions, aká je spolupráca s týmto vydavateľstvom a prečo ste sa rozhodli práve pre Tryznu?

Po nahratí pesničiek sme sa snažili nájsť nejaký zahraničný label, ktorý by to bol ochotný vydať. Po dlhej ignorácií zo strany vydavateľov sa Tryzna prod. ponúkla, že by to v menšom náklade vydala pre tuzemský trh. Spoluprácu hodnotím ako veľmi dobru, kdežto vydavateľ je môj dobrý priateľ.

Debut Dark Age of Carpathia mal silné ohlasy na Slovensku aj u susedov ako je Poľsko alebo Česká republika, album je však tajomný, je to vyjadrenie tvojich subjektívnych pocitov, o čom pojednáva?

Ohlasy na tento album už veľmi dlho nesledujem, samozrejme, že ma pozitívne slova potešia. Album nie je tajomný ale málo propagovaný. Vidím v tom viac faktorov aj keď dnes ma to už nejako netrápi. Každá muzika a aj ta moja bola vyjadrením subjektívnych pocitov v tom danom období kedy som túto muziku tvoril.Texty a muzika pojednávala o kalamite v Tatrách a mojich parafrázach tejto situácie pre dnešný svet, tiež som sa snažil poňať texty pro európsky. Nie ako sa o to snažili iné kapely, ktoré vystupovali striktne pro-germánsky alebo pro-slovansky.

Inšpirácia textov býva spontánna alebo dlhodobým impulzom, čo inšpiruje teba?

V mojom prípade šlo o veľmi spontánnu záležitosť.

V black metale sa stretávame s ústrednými témami ako sú satanizmus, pohanstvo či mizantropia, aký máš postoj ku každej z nich?

Radšej sa k tejto téme nevyjadrím aby som zbytočne nikoho neurážal.

Perterricrepus je jednočlenný projekt, skladáš hudbu výhradne sám alebo ti niekto vypomáha?

V tomto projekte som urobil všetko sám. Od gitár, cez nahrávanie, spev, grafiku... V budúcom albume by som rád na post klávesáka prizval Reborna.

Na stránke metal-archives som objavil status on hold, máš v pláne ukončiť Perterricrepus? Čo plánuješ do budúcna?

Na túto otázku som v podstate odpovedal už v 2 predchádzajúcich.

Moja posledná otázka bude tak trochu z iného súdka. Blíži sa čas prelomu medzi koncom leta a príchodom jesene, ako vnímaš tieto ročné obdobia, ktoré ti je sympatickejšie?

Z tohto leta som si moc neužil lebo som stále pracoval ale tie horúčavy ozaj nemám rad. Mám radšej jeseň kvôli príjemnému počasiu.

Posledné slová sú tvoje. Tak teda nech sa ti v budúcnosti darí a nech sú bohovia na tvojej strane.

Vďaka za tento rozhovor. Ja prajem Vášmu zinu veľa čitateľov.

Napísal: Goryvlad


Myspace

1 komentár:

  1. Výborný projekt, těším se na další fošnu. ;-) Už aby to bylo. :-D

    OdpovedaťOdstrániť