piatok 17. septembra 2010

Rozhovor - Sekhmet 17.9. 2010


Česká black metalová svorka Sekhmet vydala tento rok svoj nový album s názvom Opus Zrudy, preto sme sa rozhodli osloviť túto kapelu spoločne s ďalším členom redakcie Blutkriegom. Na otázky nám odpovedal Set.

Zdravím Sekhmet, ako trávite uplynulé dni od vášho posledného albumu, ako ste sním spokojný?

AWE, předem díky za tvůj zájem. Od natočení cd uběhlo už pár dní a momentálně se flakáme, chlastáme, šukáme a jezdíme po koncertech. Díky novému cd jsme byli v létě na turné ve Španělsku a Portugalsku. Nyní se pomalu připravujeme na koncerty v Německu, Polsku, Lotyšsku atd... Chcem připravit nějakou show, ale ne vždy pořadatel povolí vše co si podiová show žádá, aby byla nenávist live s námi na pódiu.
S cd jsme relativně spokojeni. Finanční podmínky, volný čas a alkoholismus nám umožnily vytvořit přesně tuto desku. Jistě se dá udělat lepší zvuk, některé pasáže nahrát lépe, ale my jsme spokojeni. Nic nejde hned, tak příště budeme zas o kus blíž k mistrovskému dílu – a nebo taky ne!!! hahaha

Môžeš nám priblížiť samotný vznik Opusu Zrudy, kto sa podielal na tvorbe materiálu a ako prebiehalo nahrávanie.

Muziku i texty jsem převážně dělal já. S muzikou mi pomahál Warlord a s texty mnoho dalších. Na desce nalezneš text od Adrameelcha z Inferna, vykradené slova Démona, něco psal zas Abaddon a něco jsme psali společně. Jeden text jsem napsal v latině, ale na konec neni na desce. Bude to takový bonus na nějaký 7ep v budoucnu. Muziku k skladbě ,,In Nomine Perniciei,, napsal sám Warlord. Je výborná (dle mě).
Nahrávání probíhalo přes x víkendů. Tobyl kámen úrazu. Udělali jsme kousek, pak se opily a druhý den byla moc velká pauza a zas domů, a tak se to táhlo. Ale dokončili jsme desku a vše běží dál.

Váš nový album hodnotím ako veľký hudobný posun oproti predchádzajúcim materiálom. V čom si myslíš že je najsilnejšia stránka Vášho nového materiálu, ktorá by mohla osloviť poslucháčov a naopak kde vidíš nedostatky.

Nemám stejný názor, proto nevím co odpovědět. Deska je bohatší pouze v tom, že je nahraná i sólová kytara. Sóla vymýšlel Vlad Blasphemer z Maniac Butcher. Myslím, že krom jedoho jsem je nahrával sám bez jeho pomoci.

Mal som možnosť zhliadnúť len MC vydanie Vášho nového albumu, môžeš priblížiť našim čitateľom samotné texty.

To můžeš napravit tím, že si koupíš i cd. Naše ceny jsou hodně nízké až podzemní. Hahaha. Texty se motají stále kolem satanismu, nenávisti, vyhlazení tupých ovcí a bytostí, které jsou zbytečné na tomto světě. Však můžeš posoudit sám, až budeš mít cd. Když jsme u toho tak Abaddon řve dost srozumitelně, tak když si v klidu sedneš k poslechu, uslyšíš je dobře.

Všimol som si že v zostave figuruje spevák Haaten z kapely Valraukar a vypadol bývalý spevák Abbadon, môžeš nám bližšie priblížiť tieto personálne zmeny?

Jedná se zatím jen o změnu v live vystoupení. Haaten s námi vydrží jen dokonce roku. Po té by měl nastoupit Ulvberth ze Silva Nigry. Abaddon se vrátí hned jak mu odrostou děti do věku, kdy nebude, tak potřebný doma. Abaddon je stále náš hlavní kůň v kapele Sekhmet.


Na českej black metalovej scéne sa za poslednú dobu vyrojilo mnoho kapiel, nebudem klamať, ale mnohé sú len paródiu na black metal, ako si myslíte, že ľudia vnímajú vás?

Nás lidi vnímají jako kamarády, alkoholiky atd. Na poli blackmetalu rozhodně nepatříme mezi ty pozerské zmrdy, či přisluhovače komerčního ražení černého kovu. Jestli nás lidi mají rádi nebo ne to už je otázka jiná. Měli jsme moc problémů, občas je máme i teď, ale lidé stárnou. Ke stárnutí patří moudrost a to myslím, jak ze strany fanoušků,tak i naší strany a strany lidí které nás nenávidí(děli)...

Pred rokom ste vydali split album s dvomi talianskymi kapelami. Ako ste sa dopracovali k spolupráci a čo vás spojilo na tomto albume?

Tak první důvod je, že jsme přátelé už dlouhou dobu. My chtěli split s The True Endless a Infernem a Inferno zas s Tundrou ,tak Marco přišel s tímto nápadem. Tím se vyřešilo moc probému kolem hledání labelu a vydání split. Takže jednoduše nás spojilo a spojuje slovo, které v mém životě je velmi důležité a to je PŘÁTELSTVÍ!!!

Rok 2009 a 2010 je veľkým návratom kapiel Master´s Hammer a Maniac Butcher, aký je Váš vzťah k týmto kapelám a k ich novým materiálom?

Nové alba obou zmiňovaných kapel se mi moc líbí. Mám ke každé desce jisté výhrady, ale nic převratného, co by mohlo změnit můj názor. Jsou to desky i kapely skvělé. Obě bandy daly velký kus svého černého srdce na bojiště a ukázali směr kudy jít.
S Maniac Butcher jsme v kontaktu a jsem moc rád, že jsem měl ještě možnost je vidět live a to hned dvakrát. Pokud by se to samé zadařilo i s Master´s Hammer, tak by to pro mě bylo asi maximum. Ostatní kultovní kapely je stále možné vidět a nebo jsme je už viděli v letech dřívějších. Sláva staré škole!!! Sláva těmto kapelám!!!

Nieje tajomstvom, že stojíš za  Mass Catharsis Productions, preto by ma zaujímalo aký je tvoj vzťah k MC nepovažuješ ho za dnes už neperspektívne mŕtve médium?

Kdybych považoval MC za mrtvé medium, tak proč bych dělal Mass Catharsis prod.? Můj vztah k MC a LP je velice kladný. To je ten pravý nosič pro metalovou muziku a ne nějaká mp3. Uznávaní lidé ze světové scény do dnes podporují kazety a rádi se mnou mění tituly a demáče. Ano je pravda, že se mi občas lidé smějí, když vytáhnu pár kazet na koncertě, ale já na ně seru. Pro mě mají stále hodnotu obrovskou. Kdybych vyhodil všechny kazety, co mám doma, tak bych přišel o kultovní nahrávky, které ani jinak nevyšli. Třeba první koncert Emperor, zkouška Horny, první dva songy Gorgorth atd atd... Po boku mého labelu jsou i další v zahraničí. U nás jsem to jen já, u vás například In league in Satan prod. A mnoho dalších...

Čo pre vás znamená black metal a ako vnímate tematické aspekty tejto subkultúry?

Ha to je ohraná a trapná otázka... Black metal jako jediná odrůda metalu celkově má svůj styl. Tím nemyslím hřeby,  warpainty apod. Jde tu o víc než muziku. Je to určitá filozofie, poselství je to také učení, styl života. Black metal ti urovnává myšlenky v hlavě. Nutí tě vědět  a učit se. Není to jen výborná muzika a texty o nesmyslech. Teď si určitě říkáš, že to není pravda. Ale pravda to je, já se totiž bavím o pravých BM bandách a lidech. I my můžeme být pro někoho pozéři a sračky s nesmyslnýma textama. Ale naše činy a životy hovoří za nás a ne kus textu v písni. Skutečné věci, pravé skutky dělají black metal  black metalem. Když budeš dobře slohově nadaný člověk, můžeš mít výbornou kapelu ale nikdy nebudeš patřit mezi ty, kteří prožili pravou podstatu black metalu. Mezi ty kteří se neomluvili za své činy ani po pubertálním věku. Byla to upřímnost totiž!

V súčastnosti sa na black metalovú scénu opäť vracia satanizmus cez kapely ako Watain, Katharsis, Teitanblood a pod., aký je Váš názor na tento súčasný trend.

Poslední kapelu ani neznám, Katharsis myslíš německý nebo polský? A Watain??? Watain není žádná trendová, současná satanisticka banda lidí co hrají BM. To je právě ta kapela, o které jsem mluvil před chvíli. Už od samého začátku se Watain zajímal o Chaos, Satanismus, vykonali věci, které by ti morálka ani nedovolila, jsou členy uskupení jménem MLO (dnes už pod jiným názvem), věnovali celý život této věci a věcí kolem. Dostalo se jim úspěchu na poli muziky, ale o tom to není. Vůbec mi nevadí, když jsou tito lidé na vrcholu. Nejsou jako jiné bandy z Norska, které něco znamenali a dnes už hrají jen kvůli penězům. V jejich textexh se objevuje nenávist, násilí a Satan jen pro jejich bývalou image, toť vše. Kapel které se nezaprodali show byznisu je víc, ale jsou buď stále v temném undergroundu a neznáme je a nebo jsou to kapely jako je Watain, německý Katharsis, Darkthrone (i ten dnešní), Urgehal a jim podobné. Pravých je málo!!!

Zaujímala by ma koncertná stránka kapely Sekhmet? Ktorý z koncertov bol pre vás tým najsilnejším zážitkom a kde najbližšie vystúpite?

Tak, jak jsem už řekl chtěli bychom na podiu vždy udělat nějakou show. Ale je to hodně o penězích a přístupu. Chceš aby na podiu bylo peklo se vším všudy, musiš zaplatit, a proto jetě nebylo nikdy vše, co bychom chtěli. Hořící kříže má dnes každý a ne vždy jsou podmínky proto tuto věc. To je na dlouhé povídání,a le jsme si jist že víš co chci říct.
Teď jedeme do Německa, Polska a Lotyšska. Silných vystoupení bylo mnoho. Naposledy to byl HFA IV. , kde mnoho lidí zůstalo nevěřícně stát (opravdu jsem si to užíval, vše díky Haatenovi). Dále pak určitě v Sofii a poslední koncert v Portugalsku (Guimaraes). Mám rád všechny koncerty a nezáleží mi na počtu lidí. 20 lidí ti může přivodit takovou atmosféru, že ani koncert pro tisice nebude tak dobry. Víš proč? Protože to bude jen rychle zahraná muzika a rychle dolů, ať maji prostor ostatní. Nedá to nikomu nic!

Plánujete navštíviť aj Slovensko?

Tak na Slovensku mám mnoho přátel a už jsem se o to pokoušel, ale nevyšlo to stále. Buď je koncert zrušen, nebo kvůli naším minulým problémům pořadatel nechce, nebo máme hrát za otřesné podmínky atd atd. Pokud máš nějaké kontakty na pořadatele, tak hned sem s nima. Díky. Teď mám nabídku, tak doufám, že to prvně vyjde.

Ďakujem za rozhovor, želám do budúcnosti len to najlepšie posledné slová prenechávam tebe.

Stay in Underground, stay in Darkness!!!! Satan Never Sleeps!!! A zdravím všechny naše fanoušky a kamarády z vaší krásné republiky, hlavně Demolizer a Aeon Winds.


Napísali: Blutkrieg a Goryvlad

2 komentáre:

  1. Výborný rozhovor. Překvapila mě zmíňka od Vladovi z MB. Ten má snad prsty všude. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Škoda, že Ulvberth už na post speváka nenastúpi..

    OdpovedaťOdstrániť